Vi søker administrativ leder (50%)

Vil du være med å bygge en klubb i sterk vekst – og bidra til å skape idrettsglede, mestring og fellesskap for barn og unge i Ålesund?

Ålesund Gymnastikk og Turnklubb (ÅGTK) ble stiftet i mars 2025 og er en ny, selvstendig klubb med aktivitet innen rytmisk gymnastikk og turn. Vi har på kort tid vokst til over 190 medlemmer og tilbyr et bredt spekter av partier – fra gymlek og breddepartier til konkurranse og Special Olympics. Klubben er drevet av et engasjert trenerteam og frivillige, med verdiene Mestring med muligheter – Plass til alle – Vi tør.

Nå søker vi en strukturert og initiativrik administrativ leder i 50 % stilling som vil være en nøkkelperson i den videre utviklingen av klubben.

Hovedansvar og arbeidsoppgaver

Du vil ha ansvar for den daglige administrative driften av klubben og tett samarbeid med hovedtrener og styret.

Arbeidsoppgavene inkluderer:

  • Oppfølging av årshjul og klubbens planlagte aktiviteter

  • Besvare e-post og henvendelser fra medlemmer, foreldre og samarbeidspartnere

  • Dialog med NGTF, NIF, Idrettsrådet, kommunen og andre samarbeidspartnere

  • Lønn og personaladministrasjon

  • Løpende økonomiansvar (inntekter og kostnader) og samarbeid med regnskapsfører

  • Fakturering av medlemmer, sponsorer og leverandører

  • Søknadsarbeid mot fond, tilskudd og støtteordninger

  • Oppfølging av sponsorer og samarbeidspartnere

  • Markedsføring, rekruttering og drift av klubbens kanaler (nett og sosiale medier)

  • Planlegging og gjennomføring av arrangementer i samarbeid med hovedtrener og komiteer

  • Medlemsrapportering og vedlikehold av klubbens Spond-system

  • Bidra aktivt i klubbens utvikling i tråd med strategi og verdier

Ønsket bakgrunn og kvalifikasjoner

Vi søker deg som har:

  • Erfaring med administrasjon, organisasjonsdrift eller økonomi

  • God digital kompetanse (Spond, Tripletex, Excel, Google Workspace o.l.)

  • Struktur, gjennomføringsevne og evne til å jobbe selvstendig

  • Gode kommunikasjonsferdigheter skriftlig og muntlig

  • Interesse for idrett, barn og ungdom – gjerne erfaring fra idrettslag eller frivillig sektor


Det er en fordel om du har:

  • Økonomisk og administrativ utdannelse og god forståelse for økonomi og regnskapsrutiner

  • Erfaring med søknadsarbeid eller sponsoroppfølging

  • Kjennskap til Norges Idrettsforbunds organisering

Vi tilbyr

  • En spennende og variert stilling med stor påvirkningskraft

  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor deler av tiden

  • Et inkluderende, engasjert og varmt klubbmiljø

  • Konkurransedyktige betingelser etter avtale

Arbeidsomfang og oppstart

50 % fast stilling

Oppstart etter avtale, gjerne januar 2026

Søknad

Send kort søknad og CV til hei@alesundgtk.no

Søknadsfrist: 1. desember 2025

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Marielle Furnes Mannseth, styreleder – tlf. 934 02 140

Next
Next

En energisk og flott høstoppvisning!